迪士尼《海洋奇緣》電影主題曲How Far I'll Go 歌曲
講述大洋洲公主莫娜認清自己的天賦決定為從小生活的土地踏上未知的海洋冒險旅程的心境...

I've been staring at the edge of the water 
我眺望海邊 
Long as I can remember never really knowing why 
有記憶以來,不知為何原因 
I wish I could be the perfect daughter 
我無法做個乖女兒 
But I come back to the water no matter how hard I try 
無論如何我都無法不回大海
Every turn I take every trail I track 
每一次 我不停嘗試 各種方法 
Every path I make every road leads back 
每一次我回來原處 
To the place I know where I can not go where I long to be 
我渴望遠行 卻無法前進

See the line where the sky meets the sea it calls me 
想去看海天相連之處  因它在呼喚我
And no one knows how far it goes 
沒有人知道 我可以走多遠 
If the wind on my sail on the sea stays behind me 
如果揚帆的海風幫著我
One day I'll know if I go there's just no telling how far I'll go 
在那一天,我要走多遠都可以
Go oh oh oh oh oh oh oh oh oh x3


I know everybody on this island seems so happy on this island 
我知道島上的每一個人 幸福自足  
Everything is by design 
每件事都是有規劃
I know everybody on this island has a role on this island 
我知道島上的每一個人 有各自的角色 
So maybe I can roll with mine 
也許我該 自我前進 
I can lead with pride I can make us strong
我帶著驕傲 大家跟著我強壯 
I'll be satisfied if I play along 
如果我繼續下去,我會知足
But the voice inside sings a different song
我內心深處 唱出不同的聲音 
What is wrong with me 
難道我做錯什麼 
See the light as it shines on the sea it's blinding 
陽光照著大海 遮住我眼 
But no one knows how deep it goes 
但沒有人知道 海有多深 
And it seems like it's calling out to me so come find me 
它似乎在呼喚著我 在尋找我的蹤跡 
And let me know what's beyond that line will I cross that line 
地平線之外 我能否成功的跨越 
 

See the line where the sky meets the sea it calls me 
想去看海天相連之處  因它在呼喚我
And no one knows how far it goes 
沒有人知道 我可以走多遠 
If the wind on my sail on the sea stays behind me 
如果揚帆的海風支持我
One day I'll know if I go there's just no telling how far I'll go 
在那一天,我要走多遠都可以

arrow
arrow
    全站熱搜

    Dex 發表在 痞客邦 留言(13) 人氣()